Dag 2 zo. 22 juli 2018

22 juli 2018 - Vancouver International Airport, Canada

De vlucht duurde 9 uur en 55 minuten en je gaat ook nog eens 9 uur terug in tijd. Dus we arriveerden 12:30 Canadese tijd. Door de Option Plus zijn we wel verwend. Extra beenruimte op rij 4. Valery, Maarten en Frederik hadden A,B,C Tiny en Fred aan de andere kant J & K. Naast Fred kwam een Chinese te zitten met een viool. Heeft de hele reis geen woord gezegd, dus lekker rustig. Kregen een nekkussentje om op te blazen, oordopjes voor het entertainment systeem (genoeg keus uit muziek & video) en een masker a la 50 tinten grijs in de lucht.

Door de douane ging lekker vlot. Fred had een App van de Canadese overheid en daar kon je 5 personen invoeren. Op YVR (Vancouver Airport) stonden apparaten, waar je de QR kode mee kon laten aflezen en dan vroeg het apparaat om de 5 paspoorten, die je moest scannen. Daar kwam 1 A4'tje uit die je overhandigde aan de douane en toen maar hopen, dat we niet gecontroleerd zouden worden, want je mag maar 200 gram tabak p.p. meenemen, dat hadden we verdeeld over de niet rokers in de handbagage, maar in de gewone bagage zat veel meer ( voor 4 weken), maar dat ging vlekkeloos. Iedereen is op het vliegveld Canadese Dollars gaan pinnen, terwijl Fred op de bagage paste. Even de schade van het niet roken ingehaald.

Toen op zoek naar de Shuttlebus van het Sandman Signature Hotel. Dat duurde best lang, en die chauffeur was erg gestressed. Aangekomen in het hotel en een hele blije chauffeur, die hadden we wat dollars en het befaamde DB klompje gegeven, Dat klompje gaf de doorslag, hij was zo blij, dat ie hem aan de sleutelbos van zijn eigen auto ging hangen. Eerste klacht we kwamen 14:45 uur aan en konden/mochten onze kamers niet op, die waren nog niet klaar. Na 1 uur kwam die chauffeur het hotel binnen hollen op zoek naar ons. Fred had zijn driepoot in de auto laten liggen en kwam hij netjes nabezorgen. Wat zo'n klompje al niet kan doen.  Het was inmiddels 16:00 uur en geen reactie van de hotelreceptie dus zijn we maar gaan zeuren, dat we nu toch wel een kamer wilden, je bent gaar na vroeg opstaan en 10 uur vliegen zonder nachtrust. Nou we konden ineens kamers krijgen, maar niet bij elkaar, Maarten zat op 123 met de nodige mankementen, Fre & Val kamer 710, maar die vleugel is inmiddels ontruimd, want na 1 toiletbezoek met grote boodschap raakte de WC verstopt. Dus de oudjes kregen bezoek op kamer 609 voor toilet en douchen. 's Avonds zijn we bij Sharks gaan eten, die tent zat vlak naast het hotel. Daarna naar bed, want we wisten , dat we om 08;00 uur opgehaald zouden worden door Traveland om de camper op te halen. Ontbijten in het hotel hebben we vanwege de tijd niet gedaan.