Dag 1 zo. 22 juli 2018

22 juli 2018 - Schiphol, Nederland

Zoals verwacht was de Schipholtaxi van Wielens keurig op tijd. Wat een partij bagage zeg met 5 personen. Sowieso 1 koffer per persoon, en de dames nog 1 extra rolkoffertje. Dan nog 3 laptoptassen en allemaal 1 x rugtas. Fred heeft 1 extra stuk bagage, zijn driepoot bij zijn fotoapparatuur. Beetje link, want dat zag eruit als een foudraal voor een geweer.

Net in de taxi startte Fred de Schipholapp. op zijn telefoon om te kijken welke ingang en balie we moesten hebben en kreeg gelijk een pop-up dat onze vlucht een vertraging had van 1.10 uur. Na een bakkie koffie bij de Starbucks zijn we maar in gaan checken, lozen die bagage. We hadden Option Plus bij AirTransat en we hoefden niet in een wachtrij en werden erg vriendelijk geholpen. Toen maar weer even naar buiten om te roken en mensen kijken. Genoeg te beleven op Schiphol.

Het was er druk bij de Security, Frederik werd er uitgepikt met zijn rolstoel, maar toen we zeiden, dat we in een groep van 5 reisden ging het aanbod niet meer door. Toen kwam Fred op het goede idee, 2 mensen voor, dan Fre in rolstoel en 2 erachter. Nou we liepen  nog geen minuut in die formatie, toen er iemand ons eruit pikte, 5 geen probleem, had zeker meer bevoegdheid. De oudjes waren de pineut, zowel Tiny als Fred werden gefouilleerd. Mijn zakken waren leeg, riem af en toch niet akkoord in de scan. We waren ook van mening dat laptop en tablet uit de tas open en bloot in het bakje moest, dat staat overal te lezen, maar bleek niet nodig te zijn. Tiny haalde haar telefoon tevoorschijn om in het bakje te deponeren, waarop de Security medewerker vroeg : Wie ga je bellen dan ? LOL ze waren erg grappig en behulpzaam, maar tegenwoordig kan je die dus gewoon bij je blijven dragen.