Dag 8 za 28 juli 2018

28 juli 2018 - Fraser-Fort George H, Canada

Valery had contact met het personeel van de campground, omdat de sleutel van de invaliden douche/toilet niet werkte. En weer doen de klompjes wonderen. Nieuwe sleutel gekregen, die wel paste. Ze raakte aan de praat en heel vaak is er een Nederlandse link met Canadezen, vanwege emigratie. Ijshockey kwam ter sprake en toen kreeg ze van een personeelslid van de campground een echt IJshockeyshirt van de Oilers. Direct op de gevoelige plaat vastgelegd en staat inmiddels op Facebook. Via What's App naar die man gestuurd en die gaat de foto op de website van de campground plaatsen. Dat houden we dus in de gaten. Even praatje gemaakt met de buren (uit Alberta) en blij gemaakt met klompjes. Meestal moet je 11:00 uur van de campground zijn en het werd iets later. Op weg naar een hele mooie campground. Onderweg nog even boodschappen gedaan en een nieuwe koekenpan gekocht, want die in de camper is wat klein (kan je 1 hooguit 2 eieren in bakken). En we vreesden alweer met grote vrezen, onderweg staan borden welke restricties er zijn inzake de Fireban. Groen is veilig, geel is risico, oranje is ernstig en rood is foute boel. We zagen onderweg. oranje,  dan kan je BBQ en kampvuur wel vergeten. Komen we op de campground om ons te melden en vragen uiteraard naar de status. HOERA geen fireban, dus gelijk een flinke baal hout gekocht. We wilden een keer poutine eten, maar dat staat niet op het menu van het restautrant, dus hebben besloten direct vlees uit de vriezer te halen, we kunnen eindelijk een keer BBQ'en. De voorzieningen zijn superschoon en we hebben gelijk 3 wasautomaten in beslag genomen. Voor de eerste keer wassen dus. Dat hangt nu te drogen, dus we wachten nog even met het kampvuur anders heeft Maarten voor niks gewassen. De stingetjes laten we achteraan de camper hangen, hebben we morgen veel bekijks ;)

P.S. Foto's volgen zo spoedig mogelijk.

1. Veronica:
    29 juli 2018
    Wat een leuke verhalen Fred, jullie hebben in die eerste paar dagen al weer heel wat meegemaakt zie ik.
    Dat verhaal van dat hout voor het kampvuur, dat dat nergens is te krijgen, doet me denken aan vorig jaar, toen had je ook zo iets !
    En wat zijn dan die klompjes , waar je iedereen zo blij mee maakt ? Moet ik dat zien als een soort sleutelhanger ?