Dag 6 & 7 do & vr 26 & 27 juli 2018

26 juli 2018 - Clearwater, Canada

Maarten rijdt nog steeds alles, dus nu een keer een Campground , waar we een extra nacht verblijven, lekker rustdagje extra. De andere dag zouden we naar Wells Gray park gaan, de 3 watervallen bezoeken. We hebben genoeg foto's , maar vanwege slecht of beperkt internet zal ik voorlopig geen foto's en/of video's plaatsen. Soms wel eentje op Facebook. Alhoewel rustig, der verste waterval (Helmcken Falls) is 45 km diep het park in. Op de terugweg de Dawson Falls en als laatste de Spahats Falls. Op het parkeerterrein daar staat een Belgische met ijs, frites (hoe kan het ook anders) en hotdogs. Fred heeft op een ijsje getrakteerd. Daarna weer naar de campgroumet bier, zodra we op de caMPnd en jullie raden het al, volledige Fireban, heel toevallig, die dag ingegaan. Dus noodgedwongen brood met eieren en bacon gegeten, ook lekker. Maarten & Valery hebben nog wat boodschappen gedaan. Met die hitte gaat het bier en de frisdrank erg hard. Maar we beginnen pas met bier, zodra we op de campground zijn. Valery is inmiddels heel erg bedreven in het aansluiten en/of afkoppelen, van het water, de electra en de sanidump (strontslang). Tegen dat laatste zag ze erg op, vanwege de vals info vooraf ;). Want grote boodschap doen we in principe niet op het toilet in de camper. We hebben ook een luifel aan der camper en dat komt nu mooi uit met die hitte. Bij veel verhuurders zit hij er wel op, maar mag je niet gebruiken (raar toch, demonteer ze dan), maar van Traveland hadden we toestemming de luifel te gebruiken.

We hebben ook voor de eerste keer getankt, was wel nodig er kan 200 liter in en wij tankten 196,5 liter tegen een prima prijs Can. $ 136,90 omgerekend 0,90 euro een lachertje dus. We willen nog uitrekenen wat het verbruik is, we schatten 1:4.