Dag 30 maandag 20 augustus 2018. Laatste bericht.

20 augustus 2018 - Langley, Canada

Koffers ingepakt. Camper gecontroleerd of alle kasten leeg zijn. Tasje gemaakt met overtollige etenswaren, die we af kunnen geven bij Traveland RV Rentals voor de voedselbank. Tussen 11.00 uur en 13:00 uur moeten we de camper met een volle tank benzine en een lege tank sanidump afleveren bij Traveland. Voor het tanken nog even langs Canadian Tire, want Fred, Tiny en Valery wilden een Canada canvas campingstoel kopen. In Langley zat er vlakbij Traveland 1 vestiging. Tiny & Fred snel naar binnen en hebben er 3 gescoord. Daarna gemeld bij Traveland voor de overdracht. Transfer zouden ze snel regelen, want 11:45 moesten we op Vancouver Airport zijn. Weer een verkeerde taxi. De tulband chauffeur zag de rolstoel en de bagage en liep nee schuddend het kantoor binnen. Wij erachteraan. Bij onze aankomst bij Traveland hadden we al geklaagd over het formaat van de taxi en gezegd na 4 weken een andere taxi te willen. Nou niet dus, dus gelijk een ongenoegen uitgesproken tegenover Traveland (dat krijgt nog een staartje). Het vervoer zou 1 uur duren en kwamen toch wel in tijdnood in ieder geval konden we niet wachten op een andere taxi en/of een 2e taxi. Weer proppen en 12;30 op weg. De tulband chauffeur wist een weg binnendoor met minder stoplichten. 13:30 uur kwamen we op het vliegveld aan (veel te laat natuurlijk) konden gelukkig nog inchecken. De 3 campingstoelen en Fred zijn driepoot van zijn fotoapparatuur gingen in een aparte plastic zak en werd via de douane naar een ander afgiftepunt gebracht. Voordeel dat we zo laat waren, lekkere korte wachttijd, we konden direct door naar de Security. Fred was de pineut en werd eruit gepikt. Vingertoppen gecontroleerd, zijn hele lichaam met een handscanner onderzocht, zelfs zijn pet moest af en de klep werd geïnspecteerd. Kreeg toch groen licht om Canada te verlaten (jammer). Met de rolstoel van Fre ging het perfect, bijzonder goed geregeld door Air Transat en de Assistance van Vancouver Airport. Na 5 kwartier gingen we alweer landen op Calgary Airport. Korte tijd in een wachtruimte en toen werden we er alweer uitgepikt. met een rolstoel van Calgary Airport werd Fre naar het vliegtuig gebracht en wij mochten direct mee.

Prima geregeld daar in Canada, ook bij de Security, altijd met voorrang behandeld en gewoon als groep. Kunnen ze in NL nog iets van leren.Want bij binnenkomst op Schiphol kreeg Fre een speciale ingang bij de douane, maar er mocht maar 1 persoon mee. De rest in de rij, alles tegenwoordig geautomatiseerd. Op een aangegeven plek staan, je paspoort in een scanner leggen en oogcontact maken met een camera. Lang leve de privacy, want ik heb niet de indruk, dat de gegevens/foto direct verwijderd worden. Probleemloos met campingstoelen en andere souvenirs door de douane.

We wilden afsluiten met een etentje in NL, maar omdat we in Langley niet mochten BBQ'en hebben we dat de laatste avond maar in de plaatselijke Pub gedaan en gelijk ons laatste klompje weggegeven. Budgettair is deze reis prima verlopen. We hadden 4000 km inclusief, 1 pakket van 500 km. bijgekocht . Beginstand km.teller 35648 Eindstand km.teller 40140 dus 8 km over. Complimentje voor de reisleider en de chauffeur (schadevrij gereden).Financieel ook, alles d.m.v. creditcards betaald en er resteert een saldo van 5 euro. Complimentje voor de pot.
We betaalden Can $ 1503,67 aan Campgrounds en Can $ 1752,82 aan benzine. Het verbruik zal omstreeks 1:4 zijn.

Al met al een prima vakantie, al gaan we nog wel contact opnemen met GoCanada om te klagen over de hotelaccommodatie en de uitgevoerde transfers door Traveland RV Rentals. De camper op zich was prima in orde (27 Ft met 3 slide outs)

Inmiddels is dit Blog voorzien van foto's & video's.