Ready for Take Off.

24 juni 2018 - Leiden, Nederland

We tellen af, niet meer in maanden, maar in weken. Over 4 weken vliegen we ergens boven Groenland. De routes zijn klaar, 1 kleine aanpassing gemaakt, een rit van ruim 400 km. vonden we toch iets teveel en die is aangepast. Alle campgrounds zijn geboekt ( de meeste reeds betaald) en de attracties en bezienswaardigheden al in kaart gebracht en ingepland.

Nieuw paspoort en ETA is goedgekeurd door de Canadese autoriteiten, dus ik mag het land binnen.

Nog een bezoekje gebracht aan Go Canada om de laatste puntjes op de i te zetten. Wij zijn verrast met een presentje, een rugtasje met uiteraard het Go Canada logo.

Een App gedownload op mijn iPhone, uitgegeven door de Canadese Overheid. We hoeven in het vliegtuig geen formulier meer in te vullen. Mijn medereizigers inmiddels toegevoegd, het is nu alleen nog maar een kwestie van 1 uur voor de landing, de App starten en een QR kode aan te maken, dan kunnen we op Vancouver Airport vliegensvlug door de douane.

Nu nog even in de aankomende weken, wat administratief werk verrichten, zoals Reisverzekering op Werelddekking zetten en onze betaalpassen op buiten Europa instellen. Aangezien Canada een land is van de creditcards, zijn we goed voorbereid. 1 kaart voor de reisleider (reislijder) + 1 kaart voor de penningmeesteresse, mocht er 1 kapot of onbruikbaar worden dan hebben we een reservekaart.

Go Canada heeft voor ons zowel het Hotel als de Camperverhuurder benaderd om onze transfer goed te regelen i.v.m. de rolstoel van Frederik.Via een tip van onze moderator van onze Facebook Groep (Canada Travel Info) komen we waarschijnlijk in het bezit van een Canadese permit voor gehandicapten, kunnen we 1 maand lang onbeperkt parkeren, zelfs bij drukke attracties met de borden Full Full Full kunnen we gewoon doorrijden en probleemloos parkeren. De benodigde parkpas voor de Nationale Parken hebben we tegen een leuk prijsje kunnen scoren op Marktplaats. De huidige eigenaren gebruiken hem nu, komen 16 juli thuis, sturen hem dan per post op en is door ons tem augustus 2018 te gebruiken. Perfecto.

De reisbescheiden kunnen we 1 dezer dagen verwachten, de Schiphol Taxi is reeds besteld. De koers van de dollar t.o.v. de Euro is momenteel erg gunstig 1 Can $ is omstreeks 1,55  Euro.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Veronica:
    26 juni 2018
    Wel een beetje late reactie, kom net terug van een weekje vakantie, maar desalniettemin , wil ik wel even zeggen dat jullie voorbereiding er heel goed uit ziet,
    Nog even geduld en dan “gaan met die banaan “ !
    Ik wens jullie alvast een FANTASTISCHE REIS !
  2. Henk de Geus:
    23 juli 2018
    Heel veel plezier op jullie rondreis door Canada. Wij gaan jullie zeker volgen.

Groeten Monique en Henk