Dag 20 & 21 vr & za 10 & 11 aug.

10 augustus 2018 - Kaslo, Canada

Inmiddels ruim over de helft, dus aftellen geblazen. Van Fort Steele naar Kaslo. Deze route moesten we gebruik maken van een Ferry,( de Kootenay Lake Ferry) die zijn voor de binnenwateren gratis.  De boot was net weg, moesten daarom in de rij 3 kwartier wachten. De oversteek duurde 40 minuten. Het was bloedheet. de airco kon niet aan, want tijdens de overtocht moet de motor uit en het gas afgesloten worden. Onderweg konden we onze horloges weer 1 uur terug zetten. Wel een beetje vreemd, want Fort Steele is alweer British Columbia, maar hebben daar nog wel Alberta tijd. In mijn vorige verhaal ben ik vergeten te vertellen, dat we op weg naar Fort Steele langs Sparwood reden en daar staat de grootste truck ter wereld. De wielen zijn al ruim 2 meter.Foto's volgen later. De campground in Kaslo is een dorp binnen een dorp, druk en toch rustig en gezellig. Bloedheet en geen zon te bekennen. Door de bosbranden lijkt het net of het mistig is. Soms zie je contouren van een bergtop, dat was ook de rerden, dat het al snel donker is 's avonds. Op aanraden van Roderick hebben we een uitstapje gemaakt naar New Denver. 45 km van Kaslo. New Denver is een spookstadje, wij vonden het tegenvallen. Bij de plaatselijke BC Liqourstore met ons Kokanee bier in de aanbieding verwachte de dame noodweer en was bang, dat de bliksem in zou slaan en zo weer een bosbrand zou veroorzaken. Die vertelde ook, dat er inmiddels 400 bosbranden in de buurt zijn. Gelukkig hebben wij  nog geen afsluitingen en/of omleidingen gehad vanwege bosbranden, maar we hoorden op het nieuws dat Radium Hotsprings ontruimd was. Die richting gaan we wel op, dat ligt een beetje bij het einde van onze trip.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Veronica:
    12 augustus 2018
    Leuk hoor Fred, om al die verhalen te lezen, jullie maken wel veel mee !
    Alleen jammer dat we de foto’s moeten missen !
    Geniet nog even van jullie laatste dagen !!