Dag 3 ma. 23 juli 2018

23 juli 2018 - Whistler, Canada

Rond 08:00 kwam er een taxi voorrijden voor ons, al hadden we een busje verwacht. Het was een 6 pers. taxi voor een rolstoel, maar wij hadden onze bedenkingen vanwege de bagage. En dat klopte wel, Fre via een plank naar binnen, wel netjes vastgezet, rondom allemaal koffers, zodat we Fre niet meer zagen, Maarten is maar voorin gaan zitten , maar wel met zijn bagage op schoot. Geen prettig vervoer. De rit duurde een half uur en Traveland moest 100 Can. $ aftikken. Gelijk bij het melden aangegeven, dat we op de terugweg naar YVR niet weer als veevervoer vervoerd willen worden. Je  betaalt gewoon voor je transfers, dan mag je best ideaal vervoer eisen. Dat gaan we dus even melden bij GoCanada.

Wel een hele goede service en uitleg De schadepuntjes nagelopen en de koffers maar binnen gebracht.  Stand op de km.teller 35.648 km.Op naar de Walmart voor de eerste boodschappen in Squamish. Inclusief BBQ en luchtbed en de eerste voorraad waren we 400 Can.$ kwijt. Dat luchtbed is voor Maarten, die is er later al 5e persoon bijgekomen. Het is in feite een 4 persoons camper, doch heeft 5 gordelaansluitingen en dan mag je er met 5 in rijden. Als de slide-out van het woongedeelte uitstaat, dan ontstaat er tussen bank/dinette en de keuken voldoende ruimte voor het luchtbed. Tiny & Fred slapen in het vaste bed achterin met 2 slide-outs, 1 van het bed en 1 van een kast. De dinette kan omgebouwd worden als slaapplaats en daar slaapt Frederik. Valery kan d.m.v. een trap naar een slaapplaats boven de bestuurders cabine.

We verheugden ons op de eerste BBQ, maar dat ging niet door er was een Fireban. Open vuur is dan verboden, dus ook geen vuurkorf. We zijn zowat de hele avond bezig geweest met uitpakken van de koffers en de beschikbare ruimte te verdelen. Er stonden nog 2 attarcties op het programma (Olympic Plaza) en de Brandywine Falls, maar dat hebben we naar de volgende dag doorgeschoven. Het was best een leuke camping en hadden plek 98.