Tussentijdse UPDATE.

9 januari 2018 - Leiden, Nederland

Omdat we in het hoogseizoen reizen, is er geadviseerd om de Campgrounds vooraf te boeken. Dat heeft nadelen ( je kan niet afwijken van de geplande route), maar ook voordelen (je hoeft niet naar een geschikte campground te gaan zoeken, indien de gewenste VOL is). Geen probleem, want we hebben de route laten beoordelen door Roderick van Go Canada en hij was laaiend enthousiast, zelfs een beetje jaloers, omdat hij die route zelf wel zou willen gaan rijden. En de routes zijn nooit langer dan 250 a 300 km. per dag. We kregen de info, dat de Nationale Parken van Canada stapsgewijs zijn te boeken via de website :
https://www.reservation.parkscanada.gc.ca bijvoorbeeld:

1. Jasper NP vanaf 9 januari 2018 Whistler's
  2. Banff NP vanaf 10 januari 2018  Tunnel Mountain Village lll
  3. Waterton NP vanaf 11 januari 2018. Townsite
    En alle 3 de parken hadden wij geselecteerd.

Vanaf 16:00 uur Ned. tijd kon ik inloggen en heb de enige plek voor een rolstoelgebruiker kunnen bemachtigen ;). Site 51 G ;););) met firepit.

Dus morgen en overmorgen de andere 2 campgrounds, maar dat gaat lukken, omdat ie meer plekken voor rolstoelers hebben.

Nog een update : Maarten heeft toch besloten ook mee te gaan, eind december nog even snel een vliegticket + een hotelovernachting geboekt. Daardoor wordt voor iedereen de reis goedkoper, omdat we nu de camperprijs door 5 delen.
Dat scheelde aanzienlijk en hebben toen besloten om Option Plus bij Air Transat bij te boeken. Daardoor mogen we 23 kg. extra bagage p.p. meenemen, krijgen priorityservice bij de douane, inchecken,instappen, bagageafhandeling, koptelefoon, hoofdkussen, dekentje, keuze menu uit het vliegtuigvoer, alcoholisch welkomstdrankje en extra beenruimte d.m.v. stoelkeuze. We hebben rij 4 toegewezen gekregen, omdat Frederik vanwege zijn handicap niet bij de nooduitgangen mag zitten. Je moest ook nog eens vloeiend Engels-Frans-Duits spreken, nou de enige taal, die ik vloeiend spreek is "wartaal" ;) We zitten nu vlak achter de First Class en daar zit een enorm verschil in ruimte tussen, dus wij helemaal happy. Rij 3 bestaat overigens niet. We vliegen met een Airbus A330-200.

Airbus_A330-200-NL-Janvier-2017-01

De opstelling is als volgt:

4A Valery Bakvis (natuurlijk bij het raam)
4B Maarten Sleijser
4C  Frederik Sleijser (bij het gangpad, makkelijker bij toiletbezoek)

4J Fred Sleijser (hopen dat er niemand op 4 H komt)
4K Tiny de Koning (uiteraard ook bij het raampje)

In grote lijnen hebben we ook al een taakverdeling gemaakt, als volgt :

1. Fred Sleijser Reisleider, tevens hoofdbestuurder
  2. Tiny de Koning Die noemen we "DE POT" beheert dus de portemonnee en de creditcard,
  3. Frederik Sleijser Die roostert het brood voor het ontbijt en is Assistent TOLK
  4. Valery Bakvis Hoofdtaak het uitvoeren van de Sani-Dumps en is tevens Assistent TOLK
  5. Maarten Sleijser Bestuurder, tevens Hoofd TOLK

We tellen af, nog maar 28 weken.

1. Tiny:
    9 januari 2018
    🤣🤣🤣🤣 leuk verhaal komt helemaal goed 😁
  2. Veronica:
    9 januari 2018
    Ziet er goed uit Fred, wordt weer een SUPERREIS !!! volgens mij !! Heb je ook weer een site waarin ik jullie dagelijks kan volgen ?
  3. Frederik Sleijser:
    13 januari 2018
    Ben allang blij dat mijn hoofdtaak niet sani dump is ;-). Mijn vakantie kan al niet meer kapot ;-)