Handige App's voor Tablet & Telefoon & Laptop.

7 augustus 2017 - Leiden, Nederland

• MYROUTE App.

De App installeer je op je Tablet/Telefoon + op je PC/Desktop. Op de PC kan je alvast een route uitstippelen, opslaan en exporteren naar de navigatiesoftware op je Tablet/Telefoon  Tijdens het rijden kan je de route ook "tracken" en uploaden naar je PC/Desktop om elders te presenteren. Sinds kort is ook Google Streetview geïntegreerd in het programma (webversie). Bekijk alle mogelijkheden op https://www.myrouteapp.com/nl. Er is een gratis versie, maar ook een betaalde met uiteraard meer mogelijkheden. Je kan ook POI's (Points of Intrest) toevoegen aan je route, kan je precies zien waar tankstations, supermarkten en fastfood ketens zijn.

• WikiCamps CANADA

Voor maar Euro 2,29 dit programma aangeschaft en gedownload in de App.Store. Je selecteert de provincies die je wilt hebben (voor ons BC & Alberta) en krijgt dan alle bestaande Campgrounds en dat waren er ruim 6.000. Je kan d.m.v. de zoekfunctie zoeken op plaats/locatie en/of naam van de Campground. Per Campground zie je een schat aan informatie bv rolstoelvriendelijk met aangepaste faciliteiten, of je een firepit hebt en een picknicktafel. Douches, toiletten, gelegenheid tot wassen & drogen en een scala aan info omtrent (sport)activiteiten op de camping of bezienswaardigheden in de buurt. Kortom een super voordelige reisgids.

Maps.me

Dat is gratis navigatiesoftware. Je download vooraf de benodigde kaarten , in ons geval dus de provincies British Columbia & Alberta, je hebt dan geen dataverbruik. We zijn het nog aan het testen, wat de mogelijkheden zijn. Maar geen man overboord, Fred heeft Navigon Canada op zijn iPhone.

MiFi of Wifi

Vorige vakanties in Canada schaften we een Databundel aan om te internetten op de Campgrounds. Ben je al gauw 50 tot 75 Can, $ kwijt voor een maandje per telefoon, waar je dan dmv hotspot een verbinding kon maken met je PC/Laptop.Onderweg kan je vaak gratis Wifi oppikken in een Mc Donalds, een A&W burgerrestaurant of op de parkeerplaats van een Walmart of de koffieketens Tim Hortons of Starbucks, maar wil je internet op de Campground, dan moet je die gewoon kopen.

Ik ben mij nu aan het verdiepen in de aanschaf van een router. Ik heb een bedrijf gevonden, die daarin gespecialiseerd is. Je koopt een router (zakformaat) met Datasim. Zij stellen hem in voor Canada en bij aankomst kan je direct internetten. Je kan er niet mee bellen, maar bv wel mee What's Appen en je kan er 10 apparaten op aansluiten. Beetje veel en dan wordt de verbinding wat trager, Dus voor ons vieren ruimschoots voldoende. Heb je tijdens de reis meer MB's nodig, kan je gewoon opwaarderen met Ideal of Creditcard.

1. G hiddema:
    15 augustus 2017
    graag meer info over dat router verhaal aub