De beslissing is genomen.

13 juli 2017 - Leiden, Nederland

Vandaag 13 juli 2017 waren we een hele middag te gast bij Roderick van GoCanada in Naarden. Er was al veelvuldig (mail)contact geweest met een scherpe aanbieding van Traveland RV. Op de valreep toch een aanbieding van Four Seasons ontvangen. Die was voordeliger, dus we moesten prioriteiten stellen. Na alles afgewogen te hebben met z'n vijven bleef toch echt Traveland RV als enige optie over. Kort gezegd, zij zijn de enige Canadese verhuurder, die een 27 Ft camper in hun assortiment hebben. Andere verhuurders voeren de 23/25 Ft camper met een dinette, die omgetoverd moet worden tot slaapplaats van 167 cm of gelijk een hele grote 29/31 Ft camper, die in feite voor 6 volwassenen is. Maar Fred rijdt liever niet in een camper van 10 meter lang. Roderick gaat dus de 27 Ft camper bij Traveland RV vastleggen voor de gewenste periode. Dan de vliegtickets, Roderick kon wel zien, wat dat ging kosten bij Air Transat , maar het zou zomaar kunnen, dat de KLM iets voordeliger uitvalt, maar de prijzen zijn pas 11 maanden voor vertrek bekend. En de stoelverdeling is van de KLM toestellen naar Canada iets gunstiger voor ons. Omdat we heen op een zondag willen vliegen en terug op een maandag kan dat bij beide vliegtuigmaatschappijen  KLM is altijd rechtstreeks, Air Transat is met tussenstop  in Calgary. Dus eind augustus kunnen we vergelijken. Tot die tijd zijn we gewoon verzekerd van onze gewenste camper en dat wordt pas eind augustus definitief. Vanaf dat moment hoeven we pas een aanbetaling te doen en moeten we zorgen voor een Reis-en Annuleringsverzekering. Toen werd het tijd voor een paar Canada kaarten op tafel.

Fred had al een hele route uitgestippeld en die hebben we doorgesproken. Zoals gewoonlijk is een deel prima (de eerste 2 weken) , maar na Fort Steele kwam Roderick met een heel ander voorstel, Wel heel leuk, want daar zijn Fred & Frederik nog niet geweest in 2011 & 2013. Die gaat Fred weer invoeren en bewerken in de MyRoute App, En voorzien van Campgrounds, sommigen getipt door Roderick. Met een tas vol informatie (waaronder excursies) gingen we 16:00 uur weer huiswaarts met een voldaan gevoel.

Eigenschappen 27 Ft Class 2   Faciliteiten 27 Ft Class 2   Inventarislijst30072017

Wordt eind augustus vervolgd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Valery Bakvis:
    14 juli 2017
    Onwijs veel zin in! Op naar 2018!
  2. Tiny:
    Op naar Juli 2018
  3. Veronica:
    14 juli 2017
    Zo een reis vergt een hele goede voorbereiding, jullie zijn al een eind op de goede weg. Dit gaat ongetwijfeld een prachtige reis worden!! Wanneer vertrekken jullie nou precies ?
    Groetjes Veronica.