Dag 15 & 16 zo & ma 5 & 6 aug,

5 augustus 2018 - Waterton Park, Canada

Op naar Waterton best een lange rit. De Canadezen hebben een lang weekend, want 6 aug is hier een feestdag, dat wisten we in april al, want Fred kon ternauwernood de laatste site boeken. Het was inderdaad overvol, we hadden  geen Full Service site, alleen maar water. Dan maar meer gebruik maken van de toiletten op de campground. Konden niet dumpen, dus Tiny & Fred hebben op een speciale plek de afwas gedaan.

Tegelijkertijd met een paar Chinese dames, nou dan weet je het wel met Tiny, waren we verdomme klaar met afwassen en afdrogen, gooide 1 van die Chineesjes een plens water over het aanrecht, voor niks afgedroogd dus. Gelukkig kon ze 1 woord Engels "SORRY". Heel veel Indiërs rondom onze camper. 6 gezinnen, opa was er ook en schoof ongevraagd bij Tiny & Fred aan de picknicktafel. Val, Maarten & Fre  waren lopend naar het dorp. Heel klein en gezellig en maar 7 minuten lopen van de campground. In de douches en toiletten was het 1 grote bende, zowel bij de mannen als de vrouwen.  Nu weten we waarom India 1 van de meest vervuilde landen van de wereld is. Er staan bakken om je opval in te gooien, maar zij gooien het ernaast. De mensen van BC Parcs zijn de andere ochtend wel 2 uur bezig geweest met cleanen , uiteraard een paar klompjes voor hun werk gegeven en dat stelden ze erg op prijs. Zodra de doucheruimte weer vrijgegeven was, is Fred gelijk lekker gaan douchen.

6 aug waren de winkels gewoon open. Voordat we naar het dorp gingen hebben we gevraagd of er die dag een Full Service plek vrij zou komen, gevraagd om 14:00 uur nog eens langs te komen, maar helaas. Wel fireban, maar mochten wel BBQ'en. Fre en Maarten wilden nog wat dingetjes kopen en gingen naar het dorp en zouden naar 1,5 uur terug zijn. Val wilde nog een poging doen en die had geluk, er was een Full Service plek vrijgekomen en ze wilden hem bezet houden totdat Maarten terug was. We gingen van G 37 naar B 43 toevallig weer naast Indiërs. De bergtoppen waar we eerst tegenaan keken, zagen zwart van een flinke brand die daar vorig jaar had gewoed. Ze hebben toen net aan de Campground kunnen redden. Ineens zag Tiny een Deer in de nabijheid van onze camper. Veel mensen gingen foto's maken en ja hoor, dat beest had honger en stak zijn kop in de vuilnisbak van die Indiërs (die weg waren met de auto). Overal wordt gewaarschuwd geen etenswaren op tafel te laten liggen en je vuilnis of binnen houden of weggooien. Maarten was zo kwaad, dat hij met Valery en een buurvrouw van de overkant naar het kantoor van BC Parcs is gelopen om het voorval te melden, gestaafd met foto's die Valery gemaakt had. Nou daar zijn die parkwachters fel op en kwamen direct in actie. De Indiërs waren inmiddels terug en kregen een waarschuwing van de parkwachter.

Kregen een wat oudere buurman met 3 jonge meiden. Heel gek, hij noemde ze niet bij naam, maar hadden een nummer, namelijk 1, 7 & 9. Er kwamen vreemde geluiden uit die tent. Bij de foto's vindt je de oplossing ;)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl