Dag 12 & 13 do &vr 2 & 3 aug.

2 augustus 2018 - Drumheller, Canada

Op naar het volgende leuke uitje. Val wilde graag naar het ijshockeystadion van de Calgary Flames. Werden via de navigatie door het centrum van Calgary geloodst maar we kwamen er toch. Buiten foto's gemaakt en we wilden binnen een kijkje nemen. Wij pech op ma wo en  vr kan je een rondleiding krijgen en wij waren er op donderdag. Werden wel vriendelijk te woord gestaan en e vroeg om de andere dag vanaf 10:00 uur te komen kijken. Al die vrouwen vallen voor Fred zijn klompjes, want toen ik er 1 uitreikte aan haar , waren we de andere dag al om half 9 welkom. Nou we gaan geen 150 km extra rijden, dus vriendelijk bedankt, een oververhitte receptioniste achterlatend. Op naar het volgende leuke uitjes voor de dames. CrossIron Mills, een winkelboulevard met wel 250 winkels. Maar ook de mannen hadden wensen. We kwamen in een Nike shop schoenen van 140 $ voor 70 $ . Fre & Fred hebben daar 1 paar gekocht. Val & Maarten konden niet vinden wat ze wensten. We kregen trek en gingen eerst naar het (vr)eetplein, stuk op 30 snacktenten van KFC tot A&W, sushi, koreaans, chinees je kan het niet bedenken op het zit er. De dames KFC , de manenn bij Big Smoke Burger, nou big was ie wel, jammieeeeeee. Maarten slaagde wel bij Footlocker en Val weer ergens anders. Fred is lekker lui in een stoel gaan zitten en op de aankopen passen. De rest ging naar een ijshockeywinkel. Val kocht daar een mooi shirt van de Blackhawks met het nummer en de naam van haar liefje Toews. Fre een pet en t shirt  van Tampabay en Maarten zo'n keepersmasker van de Vancouver Canucks. Die wilde Fred ook wel, maar gelukkig was de winkel ver weg en boven mijn budget. Fred wilde nog een luchtje, maar schrikbarend duur vergeleken bij Kruidvat in NL. Met volle bepakking op naar Drumheller. Dit is de wereldhoofdstad van de Dinosaurs. We wilden 1 van de dagen naar het Dinosaurs Museum, zijn we niet aan toe gekomen. We hebben de dag besteed aan wassen. Er lag nog wat kleding en Val & Maarten hebben al het beddengoed gewassen, van sloop tot lakens en dekbedovertrekken, want het begon een beetje te ruften in die hut. En waarvan ruften ? Eten doen we buiten de camper, drukken ook, dus het zal wel een andere reden hebben ;) en we leven hele dagen buiten. Soms onder de luifel als we een buitje krijgen, niet vaak maar wel zo af en toe.

Wel een hele mooie supermarkt gevonden, die veel vers hebben, bv fruit en vlees. Eten wel gezond bij de BBQ, door gebrek aan een schaal, maken we een pan met sla, tomaten en komkommer en altijd 1 of 2 stokbroodjes in de oven. We hadden leuke buren uit de provincie Manitoba. Rijden in een bus, met daarachter gekoppeld een Jeep. Dat zie je hier vaak, rijden ze in een camper formaat touringcar en dat vinden ze niet handig om boodschappen mee te doen en nemen daarom hun personenauto mee, niet op een aanhanger maar d.m.v. een stang en rijdt dus gewoon op 4 wielen. Hadden buiten 2 kinderen ook nog 2 knoerten van Engelse Bulldogs. Met de Kerst hebben ze hier 3 weken vakantie en van de zomer 8 weken.

Geleerd niet met chinezen te praten waar Tiny bij is. Die kwamen 23:00 uur aan en vroegen ons een site. Dat ging van Pa Ling naar Ma Ling en een Jonge Ling. We verzonnen zoveel mogelijk woorden met Ling of Ping, Tiny was zo in haar sas met die woordspelingen, dat ze in de slaapkamer vrolijk verder ging (kwam vast door het bier) zo erg, dat Fred gevraagd heeft om op het luchtbed of in de koof te mogen slapen, maar er was niemand die wilde ruilen.

We hadden daarvoor al vliegende schotels. Tafel was gedekt, BBQ aangestoken en van het ene op het andere moment slagregens met hagel en rukwinden. Tiny & Fred konden nog net de BBQ borgen met een paar houtblokken anders had ie 100 mtr verderop gelegen, Maarten & Val gooiden de borden (sommigen al met saus) als boemerangs de camper in. We waren binnen 1 minuut allemaal zeiknat. Worsten en hamburgers maar in de koekenpan gebakken, en binnen opgegeten. Later nog een karbonaadje op de BBQ, want met deksel dicht brandde die nog steeds. Handige campground eigenaren, Er stond bij geen enkele site een firepit. Je moest 1 zak hout van 11 $ kopen, die werd dan vergezeld van een firepit (dat waren wasmachinetrommels, lekker groot en diep) op je site gebracht op onderstellen van afgedankte grasmaaiers. Dat deden ze, omdat als ze firepits op je site plaatsen en er was een ban, dan had je toch nog mensen, die ondanks verbod gingen stoken. Goeie business, want dezelfde zakken hout lagen in cde supermarkt voor 2 $ goedkoper.

Trouwens toen we aankwamen bleek onze plek 85 bezet te zijn, Val en Fred terug naar de Office en na veel zoekwerk in het computersysteem bleek die plek echt voor ons te zijn. Iemand van de Staff poolshoogte nemen, bleek een Fransman te zijn.  Na weer zoeken in het systeem bleek hij 58 te hebben. Hij wilde feitelijk niet weg, want 85 was Full Service en 58 niet. Fransen en Duitsers schijnen wel vaker de getallen om te draaien en verkeerd te gaan staan. Die Fransman heeft ons de resterende dag(en) met een scheve nek aangekeken.