Geboekt & Bevestigd ;)

29 augustus 2017 - Leiden, Nederland

In het vorige bericht, had ik beloofd eind augustus 2017 een nieuw verhaal te schrijven, nadat de tarieven en vluchttijden bekend waren van de Airlines. Ik heb 4 Airlines tegen het licht gehouden. De uitkomst was :

1. K.L.M. & Lufthansa waren gelijkwaardig maar duurden dan:
  2. Air Transat & Icelandair, die waren ook gelijkwaardig.

We hebben gekozen voor AirTransat omdat:

1. Rechtstreekse vlucht heen en terug tussenstop van 1 uur in Calgary.
  2. Met Icelandair hadden we zowel heen als terug een stopover gehad in Reykjavik van 2 uur. En ook belangrijk voor ons is, zo weinig mogelijk risico te nemen, dat de rolstoel van Frederik meegaat, want met een stopover en het overladen van de bagage loop je onnodig risico, dat het misgaat met de rolstoel van Frederik.

We vliegen met een Airbus 330-200 LD TS kijk op http://www.airtransat.nl voor een afbeelding. De stoelverdeling ziet er als volgt uit :Airbus_A330-200-NL-Janvier-2017-01

Je betaalt toch al de hoofdprijs omdat we vast zitten aan het hoogseizoen. Gunstige vluchttijden. De precieze data houden we geheim vanwege privacy, maar we vliegen heen op zondag Ams. 10:30 uur aankomst 11:30 uur YVR (Vancouver).

Terug op maandag vanaf YVR 14:45 uur naar Calgary 17:10 uur en om 18:20 uur van Calgary naar Ams. aankomst 11:15 uur.

De camper moeten we op die maandag uiterlijk 11:00 uur inleveren, na inspectie en de nodige financiële afhandeling, krijgen we een transfer naar het vliegveld en moeten daar dus rond 12:00 uur zijn. Perfecto geregeld.

Na een vlucht van 10 uur gaan we eerst roken ;) en de vliegangst uit de beentjes lopen ;) op zoek naar een Shuttle Bus van ons hotel.  Dat is geworden, het Sandman Signature Airport Hotel in Vancouver. Een super de luxe hotel, die ook gebruikt wordt door piloten & stewardessen, dus voor ieder wat wils ;)
Sandman-Signature     Sandman-Signature-lobby

's Avonds eten in het Grill Restaurant van het Hotel en na hopelijk een goede nachtrust na de jetlag in het goede ritme zien te te komen. Voor het ontbijt benaderen we Traveland RV om een tijdstip af te spreken voor de transfer van het Hotel naar de Pick Up locatie van de camperverhuurder in Langley Bypass "http://goo.gl/maps/4aiJpCF9TjT2" Lekker dichtbij maar 40 km, in Canada kennen ze geen files dus een half uurtje rijden.

Daarna kunnen we beginnen aan een rondreis van 28 dagen door British Columbia & Alberta. Afstand 3800 km, maar met uitstapjes denken we toch aan 4500 km.

1. Tiny:
    29 augustus 2017